29 Nisan 2017 Cumartesi

Bloglar ve Haksız Rekabet

Merhaba,
Bu yazı biraz farklı olacak. İlk kez ürün yada alışveriş yazısı değil bir dertleşme yazısı olacak. Aslında buna dert demekte olmaz. Sadece bir konuda içimi dökmek istedim.
Bu blogu açalı yaklaşık dört sene oluyor. Amacım kozmetik merakım, bakım yapmayı seviyor olmam ve alışverişe olan ilgim sebebiyle bütün bunları benim gibi bu konulara meraklı kişilerle paylaşmak ve onlara ulaşmaktı. Ve bunuda kendi çapımda başardım. Ancak haksızlık olduğunu düşündüğüm bir konu var.


 Yurtdışı örneklerinde olduğu gibi güzellik bloggerları ya satın aldıkları yada firmalardan gelen ürünleri deneyip yorumluyorlar. Benim durumum şu ki bana bu dört senedir bir kez hariç hiç ürün gönderilmedi. O gönderilen ilk ürününde şöyle bir hikayesi var.
Firmanın gönderdiği ürün bende baya olumsuz bir etki yaptı. Bende maille kendilerine durumu ilettim. Şükür ki ürünü kullanmayı bırakmamla birlikte o olumsuz etkiden de kurtuldum.  Benim haricimdeki okuduğum tüm bloggerlarda böyle bir durumla karşılaşan olmamıştı. Bana özel bir sıkıntıydı. Böylece ürünü yorumlamamayı tercih ettim. Ve işte sonrasında bir daha hiç ürün gönderimi olmadı. Heralde keyfi olarak yaptığım sanılmıştır. 
Ve ben de açıkcası bunu çok dert etmedim. Çünkü kendim zaten ürün satın almayı seviyorum.
Şimdi diyeceksinizki madem dert etmiyorsun neden bunu şimdi yazıyorsun. Evet o kısma gelelim. Burda bir haksızlık doğuyor. Üyesi olduğum Bumerang ve Dekatlon gibi firmalara maille ulaşıp bu konuyu anlattım. Ya kendilerinin bir şey yapamayacağını söylediler yada geri dönüş alamadım. 
Şimdi bende size sormak istiyorum. Gerçekten derdim bedava ürün olsa heralde bunca yıl blog yazmaya devam etmezdim. Madem markalar ürün yollamıyor kapatayım blogu diyebilirdim. Blogu elimden geldiğince özenli hazırlıyorum. Sunuma özendiğim gibi içerik olarakta bir ürünle ilgili sevdiğim sevmediğim herşeyi dürüstçe yorumluyorum. Ancak bloggerlara firmalardan gelen ürünler sebebiyle aramızda bir haksız rekabet söz konusu oluyor. Ben daha çok olayın bu kısmındayım. Bundan önce olduğu gibi bundan sonrada denediğim ürünleri kendimce yorumlamaya devam edeceğim. Ama bu konu içimde kalmasın dedim. Sizinle paylaşmak istedim. Hem aranızda bunu okuyan blogger arkadaşların da fikirlerini almak istedim.
Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?
Benim gibi bu işte bir haksızlık var diyenler var mı?
Yorumlarınızı paylaşırsanız memnun olurum ;)

12 yorum:

  1. Bana da daha hiç ürün gönderilmedi. İnstagram takipçim K larda değil. Hile kullanmıyorum. Emeğinin karşılığını alamamak üzüyor bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana katılıyorum. Aslında markalar devamlı aynı bloggerlara ürün göndereceğine arada farklı bloglarada ulaşıp oradan da yeni müşteriler edinme yolunu seçmesi gerekiyor. Böylece yeni bloggerlarada bir şans tanınmış olurdu.

      Sil
  2. Varrr :) ben firmaları bilmem ama bumerang inatla beni altin üye yapior.Yazatkafeye giremedim bi trlü :) ama gercekten ya haksizlik yada şans dye bisey gercekten var.amannn takma daha cok ürün gelicektir :) inaniyorum ben 💕😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet birde böyle üyeliklerle ilgili sorunlar var. Dert zaten ürün gelip gelmemesinden ziyade ortada oluşan haksızlık. Umarım yakın zamanda son bulur😊😙

      Sil
  3. Eline diline sağlık düşüncelermi dile getirdn

    YanıtlaSil
  4. bana da daha hiç ürün gönderilmedi bu işi para kazanmak veya bedava ürün almak için asla yapmıyorum :) yapsaydım bloğuma reklam koyardım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet isteyen blogunu reklam bombardımanına da çevirebilir:) Sorun değil dilen dilediğini yapsın ama yeterki firmalar biraz daha adaletli olsun😊

      Sil
  5. gönderip göndermemeleri önemli değil ama instagramda mesela sahte takipçi ve like alan bir takım kişilerin bizden daha fazla kıymet görmesi beni üzüyor açıkcası..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahte yalan olan birşeyden gelecek kıymet hiç olmasın zaten. Biz kendi emeğimizle değer görmeyi seçmişiz. Bence önemli olan bu.

      Sil
  6. süper yazmışsın canım. sana katılıyorum. ben de bumerang'ta platin olmama rağmen ürün gelmiyor pek, bir iki kere geldi. bumerang'ın ilgisi var mı ki firmalarla peki? yani hediye alan kişiler bumerang sayesinde mi alıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detayları çok bilmiyorum canım. Bu sıkıntıları tüm üyeler yaşıyor mu onuda bilemiyorum. Belki sadece bazılarımız için geçerli bir durumdur. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...